Chcesz przewieźć motocykl lub skuter w mieście? A może dalej?

To nie takie proste, chyba że wiesz jak się do tego zabrać i masz odpowiedniej klasy sprzęt załadunkowy, zabezpieczający i transportowy.

Natomiast jeżeli niestety tak nie jest, to z przyjemnością zrobimy to profesjonalnie za Ciebie.

Jak bezpiecznie przewieźć motocykl lub skuter?

Należy mieć wiedzę, doświadczenie i sprzęt.

Zespół „Przeprowadzki Polska” zajmuje się tym od wielu lat. Posiadamy niezbędne przygotowanie praktyczne i odpowiednie samochody.

Samochody dostawcze wyposażone są w windy lub najazdy. Ponadto posiadają specjalne atestowane pasy i fabryczne zaczepy mocujące w podłodze przeznaczone do mocowania motocykli i skuterów.

Przypadkowo dobrane rozwiązania nie są bezpieczne i przestrzegamy przed ich stosowaniem.

//www.pp.ltr.pl/wp-content/uploads/2019/06/IMAG0218-1.jpg

Transport motocykli Warszawa w naszej ofercie

Wiele osób uważa, że przewiezienie pojazdu jakim jest motocykl jest zdecydowanie łatwiejsze w porównaniu z na przykład samochodem osobowym. Nic bardziej mylnego, ponieważ do przewozu tego typu pojazdu na terenie Warszawy potrzebny będzie specjalistyczny sprzęt. Motocykl to nie rower więc nie ma możliwości wsadzenia go na upartego na tył samochodu. W tej sytuacji z pewnością przyda się dobra przyczepka oraz sprzęty, które pozwolą bezpiecznie przewieźć ukochany motor. Transport motocykla przede wszystkim powinien odbywać się w sposób bezpieczny nie tylko dla samego pojazdu, ale również dla innych uczestników ruchu drogowego. Nie można dopuścić do sytuacji kiedy transportowany przez nas ładunek będzie zagrażał innym pojazdom na drodze.

O co zadbać, transportując motocykl na terenie Warszawy?

Najważniejszą kwestią będzie bez dwóch zdań bezpieczeństwo. O tym musimy pamiętać za każdym razem, gdy decydujemy się na przetransportowanie naszego pojazdu ulicami miasta. Zwłaszcza, że ulice Warszawy należą do jednych z najbardziej ruchliwych na terenie całego kraju. Warto zaopatrzyć się w pasy, które będą posiadały dobre i sprawne mechanizmy, a także sporych rozmiarów rączkę do napinania. Dobrym wyborem mogą okazać się pasy jednoczęściowe, które oprócz bycia bezpiecznymi, są o wiele łatwiejsze w użyciu w porównaniu z dwuczęściowymi. Zdecydowanie najważniejszym elementem będzie przyczepka lub pojazd dedykowany przewożeniu pojazdów.

Jeśli decydujemy się na przyczepkę, powinna ona być wyposażona w najazd, który pozwoli wprowadzić nam pojazd. Dodatkowym atutem będzie oparcie lub uchwyt na koło przednie oraz szyna, która będzie zapobiegać wypadaniu kół. Niezwykle ważne będą również miejsca, do których będzie można przymocować pasy. Należy pamiętać by nie ryzykować przewożenia motocykla zwykłą przyczepą. Może to spowodować poważne konsekwencje i nie chodzi tu tylko o sam pojazd. Nie trudno wyobrazić sobie tragedie, która mogłaby mieć miejsce gdyby motocykl zsunął się pod koła jadącego za nami pojazdu. Dlatego też w mieście Warszawa transport motocykla warto pozostawić dla specjalistów. Nasza firma bez problemu zajmie się transportem Państwa pojazdu w bezpieczny, niezagrażający innym sposób. Motocykl dostarczymy na wyznaczone miejsce, a klient uniknie dodatkowych zmartwień związanych z załatwianiem sprzętu.

Jak uniknąć uszkodzenia motocykla w trakcie transportu?

  • Musimy zachować czujność i zadbać o wszystko już w początkowej fazie załadunku i mocowania. Zajmuje się tym dwóch doświadczonych pracowników. Do mocowania przystępujemy po wprowadzeniu motocykla (winda lub najazd) na poziom transportowy samochodu dostawczego. Motocykl zostanie oparty na stopce bocznej.
  • Mocowanie rozpoczynamy od przeciwległego przewleczenia dwóch pasów przez przednie zawieszenie w jego górnej strefie. Zwracamy szczególną uwagę na wiązki elektryczne i plastikowe obudowy. Dopuszczamy także drugą metodę mocowania pasów przednich - przy osi koła. Daje to nieco mniejszą stabilność motocykla ale za to nie obciąża zawieszenia przedniego. Druga para mocowania (przewleczenia pasów) na tyle musi znajdować się zdecydowanie powyżej środka ciężkości motocykla. Tak wybrane miejsce mocowania zapewni pożądaną stabilność pionową.
  • Pierwszy pas montujemy z lewego przodu motocykla, kiedy ten stoi na bocznej stopce . Zapinamy go. Nie naciągamy. . Nie używamy stopki centralnej. Jeden z naszych pracowników trzyma motocykl w trakcie zakładania pasów przednich. Następnie mocujemy drugi pas na prawej stronie i ten już lekko naciągamy do wyrównania pozycji w pionie. Stopkę boczną uwalniamy, ponieważ jest już zbędna. Podobne czynności powtarzamy z tyłu motocykla , po stronie prawej i lewej. Pamiętamy przy tym cały czas o zachowaniu szczególnej ostrożności przy wiązkach elektrycznych, owiewkach oraz pozostałych delikatnych elementach konstrukcji.
  • W następnym kroku zaczynamy fazę stabilizacji oraz wyrównywania naciągów czterech pasów. Robimy to kolejno, najpierw przód a następnie tył. Dociągamy pasy do około 20 % statycznego ugięcia amortyzatorów zachowując pionową pozycję motocykla. Sprawdzamy równomierność siły naciągu wszystkich pasów.
  • Na końcu „zaciągamy ręczny” i prawie gotowe. Po przejechaniu kilku do kilkunastu kilometrów musimy się jeszcze zatrzymać by powtórnie sprawdzić wszystkie mocowania. Tylko w ten sposób mamy gwarancję, że wszystko pójdzie po naszej myśli.
  • Nie ufaj firmom transportowym, które nie są należycie przygotowane do przewożenia motocykli.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twój motocykl dotrze na miejsce bezpiecznie i na czas, pracuj tylko z profesjonalistami.

tel.: +48 22 41 66 666, +48 507 798 449
mail: biuro@przeprowadzkipolska.pl